Odchudzanie: krok po kroku

Próby odchudzania podejmuje coraz większe grono osób. Nie ma w tym nic dziwnego – nadwaga to przypadłość, która aktualnie dotyka niemal dwa razy więcej osób niż jeszcze trzy dekady temu.

Jak schudnąć?

Odpowiedzi na te pytanie poszukuje około 40% społeczeństwa. Tyle właśnie podejmuje próbę zrzucenia zbędnych kilogramów.

Droga do zgrabnej sylwetki i płaskiego brzucha jest w wielu przypadkach niezwykle wymagająca. Wystarczy jednak samodyscyplina, zaangażowanie i wiedza, by osiągnąć sukces. Poniżej prezentujemy najważniejsze elementy odchudzania.

Dieta – krok numer 1

Zmiana nawyków żywieniowych na zdrowsze to absolutna konieczność. Jadłospis musi być zbilansowany, zdrowy i pełnowartościowy.

Dieta odchudzająca powinna składać się z 5-6 posiłków (małe porcje, co 2-3 godziny to rozwiązanie efektywniejsze, aniżeli 3-4 większe posiłki). Jadłospis musi mieć obniżoną wartość kaloryczną względem zapotrzebowania energetycznego o około 200-300 kcal.

Nie należy stosować diet głodówkowych, gdyż są one niebezpieczne dla organizmu i powodują efekt jojo.

Trening – krok numer 2

Aktywność fizyczna jest istotna dla procesów spalania tkanki tłuszczowej. Trenować należy tak często jak to jest możliwe (nawet 7 razy w tygodniu). Czas poświęcony na ćwiczenia nie powinien być krótszy, aniżeli 20 minut.

Ćwiczenia na redukcję to przede wszystkim:

  • bieganie (trucht)
  • jazda na rowerze (szybkie tempo)
  • steper
  • orbiterek

Warto pamiętać, że ćwiczenia aerobiczne można wspomagać treningiem rozwijającym/uwidaczniającym mięśnie.

Suplementacja – krok 3

Suplementy mają coraz większy udział w procesach spalania tłuszczu. Zawierające błonnik i inne naturalne składniki – wspomagają metabolizm, powodują uczucie sytości, hamują apetyt.

Suplementy doskonale sprawdzają się jako wspomagacz. Nie powinniśmy jednak oczekiwać cudów. Preparaty tego typu działają tylko w asyście treningu i diety, nigdy samodzielnie.

Do najlepszych na rynku zaliczamy Acai Berry Extreme, Silvets oraz African Mango.

Zdrowy sen – krok 4

Często, zapominamy o tym jak ważną rolę w naszym życiu pełni zdrowy sen. Otóż, to właśnie snu – nasz organizm regeneruje swoje siły i odpoczywa. Kiedy się nie wyśpimy – praca narządów wewnętrznych będzie zdecydowanie mniej efektywna. Mało tego, wpłynie to także na motywację do działania, poziom koncentracji i siły fizyczne.

Zdrowy sen to przede wszystkim: regularne godziny wstawania i zasypiania, dobrze przygotowana sypialnia (wywietrzone pomieszczenie o temperaturze oscylującej w granicach 20 stopnii Celsjusza), brak dystraktorów oraz… ograniczenie spożycia kofeiny (kawa, herbata, energy-drinki) w godzinach popołudniowych.

Regularne badania – krok 5


Bardzo ważnym elementem odchudzania jest kontrola własnego organizmu. I nie mamy tutaj na myśli tylko i wyłącznie pomiarów i ważenia. Niesłychanie istotne jest również to, aby badać krew, kał i mocz. Na podstawie wyników możemy bowiem wyciągnąć wnioski i zmodyfikować nawyki żywieniowe.

Mało tego, regularna realizacja badań pozwala nam uchronić się przed wieloma chorobami. Wszak, im szybciej zdiagnozujemy niedobory i nadwyżki, tym większa szansa na skuteczną interwencję. Prócz kału, krwi i moczu warto również badać skład ciała, tj. poziom tkanki tłuszczowej.

Relaks – krok 6

Osoby, którym udało się schudnąć bardzo często podkreślają, że niezwykle istotnym elementem, który miał wpływ na ich sukces były zajęcia relaksacyjne. Co ważne, nie musisz koniecznie korzystać z jogi i innych form medytacji.

Forma relaksu jest w pełni dowolna. Możesz relaksować się przy dobrej książce, ciekawym filmie czy na zakupach. Chodzi przede wszystkim o to, by był to czas dobrej rozrywki, która pozwoli Ci zwalczyć czynniki stresogenne.

Relaks jest niezwykle istotny dla motywacji, która to według ekspertów odpowiada za osiągnięcie sukcesu. Jest to czynnik równie istotny co dieta lub trening. Warto ją pielęgnować – nie tylko poprzez zajęcia o charakterze relaksacyjnym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *