Jazda na rowerze jak efektywny sposób na redukcję zbędnych kilogramów

Jazda na rowerze jak efektywny sposób na redukcję zbędnych kilogramów

Trudy odchudzania każdego dnia podejmuje mnóstwo osób. Wykorzystujemy przeróżne rozwiązania, od diet, poprzez suplementy, a skończywszy na rozmaitych formach treningowych.

Jednym z „najprzyjemniejszych” treningów na odchudzanie okazuje się jazda na rowerze. Nie obciążająca stawów forma aktywności fizycznej nie dość, że jest skuteczna to na dodatek nie generuje takiego zmęczenia. 

Jazda na rowerze jak trening redukcyjny

Oczywiście, nie każda przejażdżka rowerem powinna być interpretowana jako trening. Wszak, rekreacyjne tempo i krótki dystans po prostu są nieefektywne. Aby jazdę na rowerze określać sposobem na redukcję należy zadbać o:

Intensywność – innymi słowy – tempo jazdy. Powinno ono wynosić od 15 do nawet 20 kilometrów na godzinę. Zagwarantuje to intensywność na poziomie od 60 do 85% tętna maksymalnego.

Objętość – przyjmuje się, że czas trwania treningu odchudzającego powinien oscylować w granicach 45 minut. To optymalna dawka aktywności fizycznej.

Jazda na rowerze – jakie efekty przynosi?

Poza oczywistym spalaniem tkanki tłuszczowej, jazda na rowerze niesie za sobą również wiele innych korzyści, a mianowicie:

  • Poprawia samopoczucie
  • Zwiększa wytrzymałość krążeniowo-tlenową
  • Poprawia koordynację ruchową i równowagę

Jak połączyć przyjemne z pożytecznym?

Wycieczki rowerowe to dla wielu prawdziwe hobby. Nie ma nic zatem trudnego w sprawieniu, by stały się nie tylko przyjemne, ale także pożyteczne. W zasadzie – wystarczy tylko i wyłącznie podkręcić tempo treningowe.

Ile schudnę jeżdżąc na rowerze?

Jazda na rowerze to proces, który pozwala zredukować nawet kilka kilogramów na miesiąc. Pod warunkiem, że zadbamy również o modyfikację jadłospisu.

Jazda na rowerze to efektywny sposób na redukcję – co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Należy jednak pamiętać, że organizm jest zdolny do przyzwyczajenia się do każdej formy treningu. Z tego też względu zaleca się stałą progresję (zarówno objętości, jak i intensywności treningowej).

Co prócz jazdy na rowerze na odchudzanie?

Redukcja zbędnych kilogramów to proces, który z całą pewnością nie należy do najłatwiejszych. Wiele osób może mieć zasadne wątpliwości czy sam trening, tudzież jazda na rowerze będą wystarczające w walce o nowe, zgrabne „ja”. Co zatem warto jeszcze zrobić, aby szybko i skutecznie schudnąć? Jakie działania podjąć, by przyjemna i pożyteczna jazda na rowerze była efektywniejsza?

Z całą pewnością warto zadbać o prawidłowe odżywianie, tudzież zbilansowaną, zdrową i pełnowartościową dietę redukcyjną. Wszak, to właśnie odżywianie jest w głównej mierze odpowiedzialne za nadwagę, z którą się borykamy.

Jak zatem powinna wyglądać skuteczna dieta na redukcję?

Aby jazda na rowerze okazała się możliwie efektywna, powinniśmy liczyć kalorie, które spożywamy. W przeciwnym wypadku może okazać się, że realizując trening, generujemy wyższe zapotrzebowanie energetyczne i tym samym – więcej spożywamy. Wówczas efektywność takiego treningu będzie mizerna, by nie powiedzieć żadna.

Bilans wartości odżywczych obliczymy korzystając z następującego wzoru na CPM (całkowitą przemianę materii):

CPM = PPM x współczynnik aktywności fizycznej

PPM z kolei obliczymy z następujących wzorów (inny dla kobiety, inny dla mężczyzny):

PPM – Podstawowa przemiana materii
Kobieta665,09 + (9,56 x waga) + (1,85 x wzrost) – (4,67 x wiek)
Mężczyzna66,47 + (13,7 x waga) + (5 x wzrost) – (6,76 x wiek)

Natomiast, współczynnik aktywności fizycznej zależny jest od tego jak jesteśmy aktywni. Z pomocą przyjdzie nam poniższa tabela:

2,2 – 2,4Bardzo wysoka aktywność fizyczna
2,0Wysoka aktywność fizyczna
1,7 – 1,9Umiarkowana aktywność fizyczna
1,4 – 1,5Niska aktywność fizyczna

Uzyskany wynik (CPM) pozwoli nam ocenić jakie jest ogólne zapotrzebowanie energetyczne naszego organizmu. Podczas redukcji, warto je ograniczyć o około 200-300 kcal, co pozwoli nam redukować zbędne kilogramy w tempie od 0,5 do nawet 1,0 kg w ciągu tygodnia.

Co z suplementacją? Czy warto korzystać ze wspomagaczy?

Suplementy diety jako uzupełnienie diety to doskonały wybór. Warto w tym celu skorzystać ze środków dedykowanych dla osób aktywnych, np.: Nutrigo Lab Burner lub Fast Burn Extreme.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *