10 powodów dla których warto zmienić sposób odżywiania na zdrowszy

Według Światowej Organizacji Zdrowia (World Health Organization) bezustannie spada jakość odżywiania się przeciętnej jednostki. Jemy niezdrowo, nieregularnie i w zbyt dużych ilościach. To rzecz jasna, znajduje przełożenie na kondycji naszego organizmu.

Poznaj 10 powodów, które pomogą Ci zrozumieć – dlaczego warto zmienić swoją dietę na zdrowszą!

  1. Dłuższe życia
    Czy wiesz, że zdrowe odżywianie może przyczynić się do dłuższej żywotności. Według amerykańskich naukowców, za sprawą pełnowartościowej, zbilansowanej diety możemy żyć nawet do 8 lat dłużej. Całkiem sporo, nieprawdaż? Co więcej, zdrowa dieta znajduje przełożenie na jakości naszego życia. Ten, kto rozsądnie się odżywia – zwykle nie musi liczyć na pomoc innych na starość.
  2. Oszczędność finansowa
    Osoby, które zdrowo się odżywiają są zdrowsze. Jaki ma to związek z finansami? Otóż, liczba wizyt w aptece jest znacznie mniejsza, a co za tym idzie – oszczędzamy pieniądze. Poza tym, zdrowa dieta jest wolna od słodyczy, fast-foodów, gazowanych napojów, czyli produktów, które kosztują naprawdę niemało (w skali miesiąca).
  3. Lepsze samopoczucie
    Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że zdrowe odżywianie ma wpływ na nasze samopoczucie. Mało tego! Oddziałuje także na nasz intelekt, kondycję umysłową i emocjonalną. Wszak, zdrowa dieta to jadłospis pełnowartościowy, bogaty w minerały, witaminy i inne wartości odżywcze – często odpowiedzialne za prawidłową pracę naszego mózgu.
  4. Prawidłowa gospodarka hormonalna
    To, co jemy bardzo często ma wpływ na naszą gospodarkę hormonalną – podkreślają endokrynolodzy. Zmiany sposobu żywienia najłatwiej dostrzec u mężczyzn w wieku po 40-tce, kiedy to ich naturalna sprawność seksualna wygasa. Im lepiej będziemy się odżywiać, tym dłużej zachowamy prawidłową równowagę w organizmie. Rzecz jasna dotyczy to także kobiet.
  5. Lepsza wydolność i wytrzymałość organizmu
    Nasza dieta odbija się także na naturalnej wydolności i wytrzymałości organizmu. Niezbilansowane, nieregularne posiłki bardzo często doprowadzają do odkładania się tkanki tłuszczowej. Jej nadmierna ilość w sposób doprowadza do osłabienia wydolności. Innymi słowy – im więcej zalegającego tłuszczu, tym słabsza kondycja.
  6. Poprawa kondycji skóry, włosów i paznokci
    To argument, który w szczególności trafi do kobiet. Wszak, to właśnie Panie przykładają szczególną uwagę do swojej urody. Odpowiedni sposób odżywiania ma ogromny wpływ na poziom naszej atrakcyjności. Według dietetyków – niekiedy zmiana jadłospisu jest efektywniejsza niż zastosowanie nawet najdroższych kosmetyków. Już po kilku tygodniach stosowania zdrowej diety można zobaczyć poprawę kondycji skóry, paznokci oraz włosów.
  7. Piękniejsza sylwetka
    Według WHO – Światowej Organizacji Zdrowia, nawet 60% Polaków może mieć nadwagę. Te szokujące statystyki cały czas rosną. Trend, zdaje się być nie do odwrócenia. Jeśli nie chcesz dołączyć do tego grona – po prostu zmień swoje odżywianie na zdrowsze. Zagwarantuje Ci to piękniejszą i zgrabniejszą sylwetkę.
  8. Brak problemów trawiennych
    W dzisiejszych czasach – kolejki do dietetyków i gastrologów zdają się być znacznie dłuższe aniżeli miało to miejsce jeszcze kilkanaście lat temu. Czemu tak się dzieje? Producenci serwują nam coraz to mocniej zmodyfikowaną żywność. Liczba substancji chemicznych oznaczonych literką „E” stale jest wydłużana, co ma bezpośrednie przełożenie na zdrowie naszego układu trawienno-jelitowego. Nie ma w tym nic zaskakującego, wszak – nie jesteśmy w stanie tak szybko dostosować swojego organizmu do zachodzących zmian.
  9. Minimalizacja ryzyka wystąpienia raka
    Czy wiesz, że lekarze coraz częściej za główny powód występowania chorób nowotworowych podają „złe odżywianie”. Wszak, jesteśmy tym, co jemy. Jeśli będziemy jeść „śmieciowe jedzenie” to prędzej czy później nasz organizm – mówiąc kolokwialnie – zamieni się w śmietnik.
  10. Eliminacja czynników stresogennych
    Ostatnie badania naukowców z Kanady dowodzą, że zdrowa dieta ma wpływ na poziom naszego stresu. Za sprawą dobrze zbilansowanych posiłków jesteśmy w stanie go obniżyć.

Zmień swoje nawyki żywieniowe (i nie tylko!) już teraz!
Wszelkie statystyki i sondaże jasno wskazują, że odżywiamy się coraz gorzej – nie dbamy o bilans, jakość posiłków i ich „pro-zdrowotność”. Niestety. Nie mniej jednak – nadal nie jest za późno. Nawet jeśli całe życie nie dbaliśmy o swoją dietę, to nic nie stoi na przeszkodzę by właśnie teraz to zmienić.

Jak powinna przebiegać zmiana? Powoli. Nie możemy bowiem wywrócić całego jadłospisu do góry nogami – nasz organizm mógłby zareagować odwrotnie, aniżeli oczekujemy. Należy „krok po kroku” wprowadzać modyfikacje w diecie i trybie naszego życia:

  1. Zadbaj o regularność (ustal pory posiłków oraz ich objętość)
  2. Powoli eliminuj niezdrowe produkty (słodycze, fast-foody i inne „bomby” kaloryczne)
  3. Wprowadzaj do jadłospisu tzw. SuperFood.
  4. Określ całkowity bilans wartości odżywczych.
  5. Stwórz dietę i zacznij się do niej stosować.

Mamy nadzieję, że powyższa publikacja zmotywowała Was do działania i zmiany nawyków żywieniowych na zdrowsze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *